Oribe

Oribe Canales geboren in Cuba in 1956, emigreerde Oribe als kind naar de Verenigde Staten. Op 18-jarige leeftijd ging hij naar de schoonheidsschool in Buffalo, NY, waar hij de al snel legendarische hairstylist Garren ontmoette, die hem aanmoedigde om zijn passie voor het kappersvak voort te zetten. Eind jaren ’80 en begin jaren ’90 begon Oribe een samenwerking met fotograaf Steven Meisel en make-up artiest François Nars die schoonheid in dat tijdperk opnieuw zou definiëren. Oribe vormde een carrièrebepalende relatie met Gianni Versace in de vroege jaren ’90, die leidde tot talloze creatieve samenwerkingen, waaronder iconische advertenties en commercials en baanbrekende shows. In die tijd was hij ook bekend om zijn vorstelijke Fifth Avenue salon bij Elizabeth Arden in New York City.

Pas eind jaren ’90 werd Oribe een begrip dankzij zijn samenwerking met de ambitieuze muzikante Jennifer Lopez, die hem benaderde nadat ze als tiener zijn werk in Vogue had bewonderd. Beginnend met de cover van haar eerste album, On the 6, werkten ze bijna twee decennia samen. In 2008 begon Oribe samen te werken met Oribe Hair Care president en medeoprichter Daniel Kaner om zijn liefde voor het kappersvak en individuele schoonheid te vertalen naar de collectie producten die hij altijd al voor ogen had: Een lijn gebaseerd op traditionele hairstyling en gemengd met toonaangevende technologie en de beste ingrediënten. Het resultaat was een bewerkte lijn gericht op de behoeften van de hair-obsessed.

Voor de haar geobsedeerde…
Goed. Beter. Beste. Dat waren de classificaties in alle schoonheidscategorieën behalve haarverzorging. Daniel Kaner, samen met twee partners waaronder de legendarische hairstylist Oribe Canales, zag een kans in de categorie professionele haarverzorging om een merk te creëren dat een uniek, boutique perspectief bood binnen het segment. Het merk combineert vakmanschap, prestaties en tientallen jaren stylingervaring van de top van de redactionele en salonwereld om een nieuwe categorie in haarverzorging te creëren.

Vandaag de dag is Oribe een bestseller, bekroond merk dat een diepe band heeft opgebouwd met zijn consumenten.

Terwijl de producten ultra-high-tech zijn, zijn de formuleringen innovatief en modern – geformuleerd zonder parabenen en natriumchloride. Alle producten zijn glutenvrij, vrij van wreedheid, veilig voor kleur- en keratinebehandelingen en hebben UV-bescherming voor het haar. Ze werken als bij toverslag.

De Oribe geur:
Het merk werkte samen met een legendarisch 19e-eeuws parfumhuis om zijn kenmerkende geur, Côte d’Azur, te mengen. De heldere, verleidelijke, gedeelde geur belichaamt de glamour en warmte van de Franse Rivièra en ontwaakt met hints van zonovergoten Calabrische bergamot, Siciliaanse sinaasappel, Aomori appels en bladgroen. Sandelhout, vetiver en frisse amber geven hun zachte, houtachtige noten, terwijl tuberoos en witte vlinderjasmijn, uit Oribe’s geboorteland Cuba, een sensuele en verkwikkende ervaring creëren. De geur loopt door de lijn om een prachtige ervaring voor het haar – en de geest – samen te stellen.